Wednesday, January 24, 2007

Mezarlarınıza Tüküreceğim!!!



Uzun zamandır okuyayım diyip bir türlü okumaya mazhar olmadığım kitabı en sonunda bitirdim... Boris Vian'ın filminin galasında kalp krizi geçirip hayata elveda dediği göz önüne alındığında, kitaba yazarın hayatına maal olan kitap da diyebiliriz.


Boris Vian kitabı yazdığı dönemde, artık saplantılı olduğundan mıdır? Yoksa toplumun direk tepkisini çekmemek için midir bilinmez, mahlas kullanıp yazdığı kitabı eski türk filmleri gibi herşeyi barındırıyor... Aşk, ihtiras, şehvet, şiddet hepsi bir arada, sadece bu kitapta...

Özellikle döneminde çok tepki toplayan cinsel tasvirlerle dolu kitap ne Henry Miller'ı ne de Charles Bukowski'yi aratıyor ve dahi şiddet dolu bölümlerde ise karşımızda züğürt bir Patrick Bateman beliriveriyor.

Kitaba bir de anti racist söylemler eklediniz mi, kitap bir anda kült oluyor işte... Herkese şiddetle tavsiye ediyorum...

2 comments:

Ray Kinsella said...

hic birseyifade etmese bile meraktan okunur yahu :)

Friedrich Camus said...

Blog gezisine çıkmıştım. İşte tam olarak bu blog'da kaldım. Yanlış mı gördüm diye baktım. Resmen, bir insan, Mezarınıza Tüküreceğim'i tanıtıyordu yahu. Biraz bilgi ekleyeyim; "Bukowski'yi falan aratmaz." diye caka satayım dedim. Baktım o da yapılmış.
Bana da buraya "kitap çok güzel." yazmak kaldı.

Selamlar.