Thursday, June 14, 2007

Astronatlar da Harcirah Alır mı?

Geçen gün, yakın zamanda yurt dışı görevine gidecek Hariciyeci dostum Kenan ile konuşurken beliriveren soru bu oldu.

Şimdi bu astronotlar sonuç itibari ile NASA da çalışan memur değil mi? Biz Gazi Anteb'e memur gönderirken bile cebine para koyuyorsak, adamlar aya giderken niye Harcirah almasınlar?
National Geographics de o kadar uzay hakkında belgesel izledim, bu güne kadar bu önemli mevzuya parmak basıldığını görmedim.
Konu hakkında bilgisi olan, astronot tanıdığı olan konuya açıklık getirsin.

Kozmonot tanıdığı olanlar da fikir beyan edebilir.

6 comments:

Ali Sağlam said...

Yahu!
Gecen gece ruyamda AY'da idim. Cok guzeldi dogrusu.

Harcirah onemli mevzu.. Bana kimse konu hakkinda bi'sey soylemedi.

Belki ruyalar icin onemli miktardadir.

Venus icin kacamak planlarken hic fena olmaz :)

Ray Kinsella said...

evet bir de öyle bir mevzu var,
mesela Ay'a çıkanla Venüs'e gidene aynı para mı veriliyor?

Bu Astronotluk işinde iyi para var mı?

Elli tane kariyer sitesi var. Bir tanesi bu meslek hakkında da bilgi versin ama, şikayet maili atacağım hepsine.

Ali Sağlam said...

Daha da aci bir gercek var aslinda :)

Benim iki senelik bir Astronomi maceram oldu da herkes astronot olacagimi dusunuyormus. Ben ne kadar astronom desem de bu sefer astrolog anliyorlardi :(

Ben de karar verdim hayalog olmaya...

Kimse harcirah filan da vermedi :(

Ray Kinsella said...

simdi ben de tam bilmiyorum o ayrimlari, bu astronom dedigin timarli siphilerin bir kolu muydu? :)

Selin said...

Ya harcirah filan yok tabi, buradan yemekleri yanlarına veriorz.. Daa ne!

Ray Kinsella said...

yahu yanına yemeklerini veriyoruz dediğin, ufacık haplar... Duyan da adamlar kapsulde kuzu çeviriyor zanneder.